Általános szerződési feltételek

KERTÁRUHÁZ Bt.

Általános Szerződési Feltételei 

Érvényes: 2017. április 2. napjától

Üdvözöljük Önt internetes áruházunkban!

Jelen dokumentum az elektronikus úton megküldött megrendelésének visszaigazolásával létrejött egyedi elektronikus szerződés általános feltételeit rögzíti. Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el és kizárólag abban az esetben fogadja el a jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF), amennyiben annak minden pontjával egyetért. Az ÁSZF elfogadása előfeltétele a szolgáltatásaink igénybevételének, illetve a vásárlásnak. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy az ÁSZF elfogadásával, illetve a rendelés elküldésével kijelenti, hogy az ÁSZF valamennyi rendelkezését magára nézve kötelezőnek tekinti. Javasoljuk az ÁSZF letöltését.

Fenntartjuk a jogot az ÁSZF bármikori részbeni, vagy egészében történő módosítására. A módosítás a közzétételkor lép hatályba.

Alapfogalmak

A Kereskedő cég adatai

Megnevezés KERTÁRUHÁZ Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság
Rövid név KERTÁRUHÁZ Bt.
Székhely 4963 Kisszekeres, Kossuth utca 96/A.
Postacím 4963 Kisszekeres, Kossuth utca 96/A.
Cégjegyzékszám 15-06-095378
Adószám 25896880-2-15
Adatvédelmi nyilvántartási szám  
A cégképviseletre jogosult(ak) Dorogi Kitti önállóan
Internetes értékesítéssel kapcsolatos kérdésekben kollégáink az alábbi elérhetőség(ek)en állnak rendelkezésére
Telefonszám
E-mail cím shop@kertaruhaz.hu
Társaságunk tevékenysége nem terjed ki a külföldi bizonyítványok és oklevelek elismeréséről szóló törvényben meghatározott szakmák (szabályozott szakmák) gyakorlására. Társaságunk az internetes értékesítés körében engedélyköteles tevékenységet nem végez.

Tárhely szolgáltatónk:

Neve: MediaCenter Hungary Kft.
Székhelye/telephelye: 6001 Kecskemét, Pf. 588.
Ügyfélszolgálati telefonszáma: +36 (76) 575-023
E-mail cím: mediacenter@mediacenter.hu


Adatfeldolgozónk:

Neve: Gexa'Software International Kft.
Székhelye/telephelye: 5720 Sarkad, Bánát u. 22.
Ügyfélszolgálati telefonszáma: +36 (30) 709-5330
E-mail cím: ugyfelszolgalat@gexasoftware.hu



Vásárló:
 Aki a KERTÁRUHÁZ Bt. által működtetett internetes áruházban (https://www.kertaruhaz.hu) valamilyen szolgáltatást vesz igénybe vagy terméket vásárol, és az ÁSZF rendelkezéseit tudomásul veszi, illetve magára nézve kötelezőnek fogadja el.

Az ÁSZF célja: Az Általános Szerződési Feltételek a KERTÁRUHÁZ Bt. mint kereskedő és Ön mint a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vásárló között létrejövő jogviszony általános szerződési feltételeit tartalmazza. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések tekintetében a KERTÁRUHÁZ Bt. mint Kereskedő tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések az irányadók.

A szerződés tárgya

A szerződés tárgya a KERTÁRUHÁZ Bt. által internetes áruházában értékesítésre kínált valamennyi termék megrendelésének megfelelő szállítása és a hozzájuk esetlegesen kapcsolódó szolgáltatások.

Áruházunk által kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatók:

Kategóriák

A termékekről készült fényképek minden esetben tájékoztató jellegűek. A megvásárolni kívánt termék főbb jellemzőit az adott termék aloldal tartalmazza.

A honlapunkon feltüntetett árak az általános forgalmi adót is tartalmazó bruttó ajánlati termékárak, a szállítási és egyéb költségeket nem tartalmazzák. Az ajánlati ár az adott pillanatban, illetve akciós termék esetében a honlapon meghirdetett ideig, illetve a készlet erejéig érvényes, és csak akkor válik véglegessé, ha azt a megrendelést követően megküldött e-mailben visszaigazoljuk. Az akciós termékek árából további kedvezmény nem adható.

A visszaigazolás alatt nem az áruház által küldött automatikus visszaigazolás értendő. Minden esetben munkatársunk végleges visszaigazolása számít a ténylges megrendelés visszaigazolásának.
Az ismertető leírás téves értelmezéséből eredő károkért felelősséget a KERTÁRUHÁZ Bt. nem vállal. Annak ellenére, hogy a legnagyobb gondossággal állítjuk össze a termékleírásokat és honlapunkon szereplő egyéb információt, azokban változás, elírás előfordulhat. Kérjük, hogy jelezze, ha ilyet tapasztal. Az adatbázisban szereplő esetleges elírásokért, nyilvánvaló hibákért felelősséget nem vállalunk.

A vásárlás menete

Általános felhasználási információk

Internetes áruházunkban történő vásárláshoz nincs szükség regisztrációra vagy bejelentkezésre.
A termékeket a bal oldalon lévő kategóriák alatt, illetve a kereső segítségével találja meg.
A fejléc közepén található kereső segítségével a termékek cikkszámában, megnevezéseiben, leírásában és tulajdonságaiban kereshet.
A keresés után az eredményeket szűkítheti a termékek gyártói, árai, termék-kategóriába sorolása szerint.
Az Akciók menüpont alatt találja meg aktuális akcióinkat.
A termékekről készült képek minden esetben tájékoztató jellegűek. A megvásárolni kívánt termék főbb jellemzőit az adott termékaloldal tartalmazza.

Regisztráció

Internetes áruházunkban történő vásárláshoz a regisztráció nem kötelező, de amennyiben regisztrál a rendeléseit nyomon követheti. A regisztráció alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a családi- és utónevét, lakcímét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, telefonszámát (amelyen nap közben elérhető), valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció és a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. Lehetősége van közösségi oldalon meglévő regisztrációjával (Facebook, Google) bejelentkezni.
A regisztráció előnye, hogy amennyiben legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási címet is felvehet, valamint rendelési folyamatát is nyomon követheti. A regisztráció nem vesz igénybe pár percnél több időt.
A regisztráció elengedhetetlen feltétele a jelen ÁSZF elfogadása.
A regisztráció során jelezheti hírlevél igényét is. A hírlevél igénylés bármikor törölhető.
A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A visszaigazolásban szereplő linkre kattintva erősítheti meg a regisztrációját. Ha 30 napon belül nem aktiválja a regisztrációját, akkor az automatikusan törlődik.
Kizárólag saját nevében vásárolhat. Gazdálkodó szervezetek felhatalmazott képviselőjük útján járhatnak el. Jogosultság vagy felhatalmazás hiányában eljáró személy a Polgári Törvénykönyvről szóló törvény szerinti álképviselőnek minősül és viseli az ebből eredő kárt. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy kötelessége jelszavát bizalmasan kezelni. Amennyiben egyedi azonosítója és jelszava arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerülnek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért a KERTÁRUHÁZ Bt. felelősséget nem vállal.
E-mail címe megadásával Ön hozzájárul ahhoz, hogy a KERTÁRUHÁZ Bt. technikai jellegű üzenetet küldjön Önnek. A regisztrált adatok kérelemre törlésre kerülnek a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki más szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, azaz minden e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció semmilyen kötelezettséggel nem jár.
Regisztrált vásárlóink akár a rendelésük összeállítása előtt, akár utána regisztrált e-mail címük és jelszavuk megadásával a "bejelentkezés/regisztráció" menüpontra kattintva tudnak belépni felhasználói fiókjukba.


A KERTÁRUHÁZ Bt. felfüggesztheti regisztrációját, amennyiben a honlap használata (böngészés, illetve megrendelés) során felhasználói visszaélést, jogellenes magatartást vagy cselekményt észlel.

Belépés, elfejtett jelszó

A regisztrációt a bejelentkezés/regisztráció menüpont alatt találja. A regisztráció menetére vonatkozó információt az Adatvédelmi nyilatkozat "Regisztrációs adatlap" bekezdése alatt olvashatja el. Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette a jelszavát, használja az elfelejtett jelszó menüpontot. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor az új jelszó létrehozásához szükséges teendőket e-mailben elküldjük Önnek.

Belépni a Bejelentkezés menüpontban tud. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a Belépés gombot.

Vásárlási folyamat

    • termék kosárba helyezése: a termék adatlapon szereplő ikonra kattintva tud egy vagy több terméket a kosárba helyezni
    • kosár elérése/megnyitása: a kosár menüpontot a fejlécben illetve a felső menüsor "Kosár" menüpontjára kattintva nyithatja meg
    • termékek darabszáma: a kosár menüpontban lehetősége van a termékek darabszámának megváltoztatására
    • termékek módosítása törlése a kosárból: a kosár menüpontban lehetősége van egy vagy az összes termék törlésére
    • szállítási módok kiválasztása: a kosár menüpont alján választhat szállítási módok közül (szállítási módok részletes leírását itt találja)
    • ÁSZF és Adatvédelmi nyilatkozat megismerése és elfogadása a jelölő négyzetbe kattintással
    • szállítási/számlázási adatok megadása: a szállítási/számlázási adatok megadásához a kosár alján található "Vásárlás lezárása" gombra kattintva jut el
    • fizetési mód kiválasztása: a szállítási/számlázási adatok megadását követően választhat a fizetési módok közül
    • megrendelés: a fizetési módok alatt található "Megrendelés" gombra kattintva véglegesíti a rendelését
    • a megrendelés rögzítéséről tájékoztató e-mailt kap: a kiválasztott termékekről, szállítási, fizetési módról tájékoztató e-mailt kap az Ön által megadott e-mail címre
    • a megrendelés véglegesítése e-mailen keresztül történik: a megrendelés munkatársunk visszaigazolásával válik érvényessé

Kosár, megrendelés

A kosár tartalmát a kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Itt megtekintheti és módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. További terméket kosárba helyezésére a megrendelés véglegesítéséig lehetősége van. Kérjük, hogy a megrendelés adatait minden esetben ellenőrizze!

A megrendelés véglegesítése előtt a kosár menüpont alatt bármikor módosíthatja megrendelése adatait.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a megrendelés leadásával Ön kötelezettséget vállal arra, hogy a kiszállított árut átveszi és ellenértékét, valamint a megrendelt járulékos szolgáltatások díját a KERTÁRUHÁZ Bt. részére maradéktalanul megfizeti.

A megrendelés fentiek szerinti elküldésével tehát Ön kifejezi vásárlási szándékát, amely az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében ajánlati kötöttséget jelent attól az időponttól, amikor megrendelését megkapjuk. Erről automatikus rendszerüzenetet kap néhány percen belül, ahol ellenőrizheti a vásárlás során rögzített adatokat, árakat, szállítási költségeket. Ez az üzenet kizárólag a megrendelése adatait tartalmazza, de nem jelenti annak elfogadását, a szerződés keletkeztetésére nem alkalmas, nem feltétlenül jelenti a megrendelt termék rendelkezésre állását. Amennyiben nem kap ilyen üzenetet a rendszer nem rögzítette megrendelését, vételi szándéka nem hatályosult. Ilyen esetben kérjük, telefonon vagy e-mailen vegye fel velünk a kapcsolatot! Tegye ugyanezt, amennyiben a megrendelés adataiban hibát észlelt! Az automatikus e-mailben található rendelési számra hivatkozva érdeklődhet megrendelésével kapcsolatban ügyfélszolgálatunkon, vagy a shop@kertaruhaz.hu e-mail címen, illetve nyomon követheti azt, ha belép az oldalra regisztrációkor megadott adataival.

Amennyiben nem Ön adta fel a megrendelést, hanem valaki visszaélt az Ön e-mail címével, azt haladéktalanul jelezze nekünk írásban a shop@kertaruhaz.hu e-mail címen. Amennyiben nem kapunk ilyen jelzést, megrendelését érvényesnek tekintjük.

Ügyfélszolgálatunk az automatikus e-maillel egy időben kapja meg az értesítést vásárlási szándékáról, ellenőrzi az árakat, költségeket, a szállítás minden paraméterét. Ha a megrendelésében lévő adatok valamely oknál fogva tévesek, esetleg a termék a megrendelést követően nem elérhető, vagy bármilyen más probléma lépne fel, akkor Ügyfélszolgálatunk egyezteti ezt Önnel. Amennyiben az Ön által rendelt termék pillanatnyilag nem áll rendelkezésre, munkatársaink erről Önt haladéktalanul tájékoztatják és helyettesítő terméket ajánlanak fel. Amennyiben a helyettesítő terméket nem fogadja el, és az eredetileg megrendelt termék vételárát, illetve egyéb díjakat, költségeket már megfizette, úgy az(oka)t a lehető leghamarabb, de legkésőbb 14 napon belül visszafizetjük Önnek.

Házhozszállítás esetén a megrendelés visszaigazolásában a kosárban lévő összes termék súlyára vonatkozó szállítási költséget tüntetjük fel. Amennyiben a kosárban raktáron lévő és nem raktári termék is szerepel, a kiszállítást akkor indítjuk, ha minden termék rendelkezésre áll. Ön kérheti rendelésének több részletben történő szállítását, ebben az esetben azonban vegye figyelembe, hogy a szállítási díjak, szállításonként, az adott szállítás súlyának megfelelően fizetendőek. A szállítási díjakról a szállítási feltételek menüpont alatt tájékozódhat. A KERTÁRUHÁZ Bt. részrendelések teljesítését nem vállalja. E szerint, amennyiben Ön – házhozszállítás igénybevételével – akár 24 órán belül több, különálló rendelést adott le, valamennyi rendelését külön kezeljük, azokat külön szállítjuk, és azokért Önnek külön-külön meg kell fizetnie a szállítási díjat abban az esetben is, ha valamennyi megrendelés szállítását ugyanarra a címre kérte.

A megrendelés munkatársunk visszaigazolásával válik érvényessé. 

A rendelés folyamán fellépő problémák korrigálása és a rendelés véglegesítésének meghiúsulása.

A megrendelési folyamat elindítása és az ÁSZF elfogadása azt jelzi, hogy az internetes áruházunk kínálatában szereplő egyes termékek felkeltették érdeklődését. Előfordulhat azonban, hogy a kiválasztott termékek megrendelése számunkra ismeretlen okból meghiúsul. Annak érdekében, hogy a megrendelési folyamatát megkönnyítsük, technikai és egyéb feltételeit tökéletesítsük, ilyen esetben a megrendelés során megadott e-mail címére egy kérdőívet küldünk. A kérdőív kitöltésével Ön segíti munkatársainkat abban, hogy feltárják és kiszűrjék a megrendelés véglegesítését meghiúsító technikai akadályokat vagy más jellegű zavaró tényezőket, javítsák az esetleges hibákat. Tájékoztatjuk arról, hogy amennyiben az ÁSZF-et a megrendelési folyamatban elfogadja, úgy ezzel együtt hozzájárul a jelen pontban részletezett célból küldött e-mail fogadásához. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét arra, hogy az e-mailben kért információ, küldött kérdőív kitöltése teljesen önkéntes. Tájékoztatjuk arról is, hogy az Adatvédelmi nyilatkozatunkban foglaltakkal összhangban az ÁSZF elfogadásával együtt megadott e-mail címét kizárólag a jelen pont szerinti rendeltetésre használjuk fel, és azt kérésre haladéktalanul töröljük. Töröljük az e-mail címet abban az esetben is, ha e-mail üzenetünkre 10 munkanapon belül nem válaszol, illetve a kérdőívet ezen időn belül nem küldi vissza. 

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-16 óra között történik. Munkaidő lejárta után leadott megrendelése a következő munkanapon kerül feldolgozásra. Általános teljesítési határidő, a megrendelés írásos visszaigazolásától számítva raktáron lévő termékek esetében 1-5 munkanap. Amennyiben valamely termékhez tartozó ismertetőben ettől eltérő szállítási időt jelölünk meg, úgy ez utóbbi az irányadó. Mindig törekszünk a minimális átfutási idő elérésére, hogy minél előbb megkapja a megrendelt termékeket, de az esetlegesen felmerülő és rajtunk kívül álló okokért megfelelő előzetes tájékoztatása mellett felelősséget nem tudunk vállalni. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, a szállítási idő általában 1-3 hét, de a pontos időpont egyeztetéséről kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot. A termék ismertetőjéből minden esetben kiderül az, hogy az adott termék raktáron van-e, vagy kizárólag az Ön rendelésére szerezzük be. Ezzel kapcsolatban munkatársaink minden esetben felveszik Önnel a kapcsolatot. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a raktáron nem lévő, illetve más szempontból egyedi, az Ön részére legyártott, méretre készített vagy kizárólag az Ön részére megrendelt terméket kizárólag a teljes vételár megelőlegezése esetén áll módunkban leszállítani. Amennyiben az így leszállított terméket az első kiszállítás alkalmával nem veszi át, és az attól számított 5 munkanapon belül az átvétellel kapcsolatban nem veszi fel munkatársainkkal a kapcsolatot, úgy az értékesítést meghiúsultnak tekintjük, és az előlegből a vételár 30%-ának megfelelő összeget, de legalább 5000 Ft-ot bánatpénz jogcímén levonjuk. A bánatpénz összegével és az eredménytelen kiszállítás költségeivel csökkentett előleget visszautaljuk Önnek. Ismételt házhozszállítását külön díj ellenében kérhet.

A megrendelésének állapotát a megrendelés teljesítéséig figyelemmel kísérheti a Profilom menüponton belül a Rendeléseim alatt találja. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit az internetes áruházunkban elküldött. Minden megrendelés egy egyedi rendelési számmal azonosítható.

Amennyiben a megrendelt terméke(ket) készlethiány miatt nem tudjuk kiszállítani, úgy erről a lehető leghamarabb értesítjük, valamint az Ön által fizetett összeget 14 (tizennégy) napon belül visszatérítjük.

Tájékoztatjuk, hogy fenntartjuk a termékek árának változtatási jogát azzal, hogy a módosítás az internetes áruházunkban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár kerül az áruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves (pl.: a termék közismert, általánosan elfogadott, vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetlegesen rendszerhiba miatt megjelenő "0 Ft" vagy "1 Ft") árra, akkor nem vagyunk kötelesek a terméket a nyilvánvalóan téves áron leszállítani, hanem felajánljuk a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében hátrányos jogkövetkezmények nélkül Ön elállhat a vásárlási szándékától.

Adásvételi szerződés

A megrendelése visszaigazolása létrehozza az adásvételi jogviszonyt, amely alapján Ön köteles a megrendelt és kiszállított árut átvenni, és annak vételárát maradéktalanul megfizetni. A szerződést a magyar nyelven kiállított, sorszámozott számla és szállítólevél testesíti meg tekintettel arra, hogy tartalmazza annak lényeges elemeit (így a termék megnevezését, mennyiségét, vételárát, a teljesítés időpontját és a fizetés módját és határidejét). A szerződés további tartalmát a jelen ÁSZF foglalja magában. A számlát készpénzfizetés, előre utalás, illetve online felületen történő fizetés esetén az áru átvételekor személyes átadással vagy csomagba helyezve kapja kézhez. Kérjük minden esetben legkésőbb az áru átvételekor ellenőrizze a számla meglétét és az abban szereplő adatokat, mert számlareklamációt kizárólag az áru átvételekor áll módunkban elfogadni.

Kérjük, őrizze meg a számlát. A számla másodpéldányát a hozzá tartozó szállítólevéllel a magyar számviteli jogszabályoknak megfelelően iktatjuk és 8 évig megőrizzük, így az ilyen formában utólag is hozzáférhető. A szerződés a vásárlás (megrendelés leadása) időszakában hatályos általános feltételeit (ÁSZF) rendszerünk tárolja. A szerződés nyelve magyar.

Tájékoztatjuk, hogy a szerződés létrejöttéhez kapcsolódóan Társaságunk és Ön mint távollevők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz használatáért a KERTÁRUHÁZ Bt. sem külön díjat, sem emelt díjat nem számít fel.

Áru átvétele

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a szállítási jogviszony alapján Ön köteles a megrendelt és kiszállított termékeket átvenni és vételárukat, valamint a megrendelt kiegészítő szolgáltatások (pl.: szállítás, utánvét) díját megfizetni.

A megrendelés leadásakor meg kell jelölnie, hogy az árut házhozszállítással átvenni.

Tájékoztatjuk arról, hogy nincs lehetősége KERTÁRUHÁZ Bt.-nél a megrendelt áru személyes átvételére.

Amennyiben a házhozszállítást választja, úgy az árut vagy saját gépkocsinkkal, vagy szerződéses partnereink segítségével juttatjuk el Önhöz. A házhozszállítás és az utánvét költségeit Önnek kell megfizetnie. Partnereinkkel azonban felelősséget vállalunk a szállítás pontosságáért és biztonságáért, illetve a szállítás során felmerült károkért. Felhívjuk azonban a figyelmét arra, hogy a szállítás hibájából eredő reklamációt kizárólag az áru átadásakor áll módunkban elfogadni, ezért kérjük, hogy az áru átvételekor győződjön meg annak sértetlenségében és mennyiségében.

Adathálózati kezelői felületünk az internet sajátosságai miatt mind belföldről, mind külföldről elérhető. Társaságunknak jelenleg azonban kizárólag Magyarország területére áll módjában teljesíteni a megrendeléseket. Magyarország területén kívüli címre történő szállítás tehát nem lehetséges, az ilyen címet megjelölő megrendelés érvénytelen.

Az áru kiszállítására munkanapokon 7 és 18 óra között kerülhet sor.

A kiszállított termék átvételét a szállítólevélen az átvevő aláírásával igazolja. Az átvételkor győződjön meg arról, hogy az Ön által megrendelt termék került kiszállításra, illetve hogy a kiszállított termék mennyiségre és szemmel láthatóan minőségben megfelel a megrendelésének, továbbá hogy a terméken és tartozékain kívül a számla, jótállási jegy és a magyar nyelvű használati utasítás is benne van-e a dobozban. Esetleges kifogását jegyzőkönyv felvételével haladéktalanul jelezze a kézbesítőnek és a terméket ne vegye át. A csomag átvétele után a szállítással kapcsolatban reklamációt elfogadni nem áll módunkban.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a kiszállított terméket egyszer kíséreljük meg kiszállítani. Amennyiben az egyeztetett időpontban kiszállított terméket nem veszi át, a sikertelen és az újbóli kiszállítás költségeit is Önre terheljük.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a raktáron nem lévő, illetve más szempontból egyedi, az Ön részére legyártott, méretre készített vagy kizárólag az Ön részére megrendelt terméket kizárólag a teljes vételár megelőlegezése esetén áll módunkban leszállítani. Amennyiben az így leszállított terméket az első kiszállítás alkalmával nem veszi át, és az attól számított 5 munkanapon belül az átvétellel kapcsolatban nem veszi fel munkatársainkkal a kapcsolatot, úgy az értékesítést meghiúsultnak tekintjük, és az előlegből a vételár 30%-ának megfelelő összeget de legalább 5000 Ft-ot bánatpénz jogcímén levonjuk. A bánatpénz és az eredménytelen kiszállítás költségeivel csökkentett előleget visszautaljuk Önnek.

A szállítási díjakról a Szállítási feltételek menüpont alatt tájékozódhat.

A szállítási díjak bruttó árak, amelyek tartalmazzák az általános forgalmi adót (ÁFA). A szállítás költsége külön feltüntetésre kerül a számlán.

Amennyiben olyan árut rendel, amely speciális tulajdonságai (pl.: súly, méret) miatt speciális szállítást igényel, a fenti szállítási árak nem érvényesek. Ilyen áru szállításhoz ügyfélszolgálatunk felveszi Önnel a kapcsolatot.

Ügyfél elégedettségi felmérés

Szolgáltatásaink minőségére különös gondot fordítunk. Kérjük segítse munkánkat azzal, hogy a vásárlást követően kitölti ügyfélszolgálatunk által regisztrált e-mail címére kiküldött (profil oldalán megtalálható vásárlások értékelése menüpontban) ügyfél elégedettségi kérdőívet.

A kérdőív azt a célt szolgálja, hogy társaságunk megismerje vevőink elvárásait és felmérje elégedettségét az internet áruház működésével, futáraink tevékenységével kapcsolatban.

A kérdőív kitöltése név nélkül történik, az így nyert adatokhoz harmadik személy nem férhet hozzá. Az adatokat összesítve kezeljük, így a kérdőívet kitöltők személyazonossága nem lesz megállapítható.

A rendelés megküldésével, illetve a regisztrációval Ön hozzájárul a kérdőív fogadásához. A kérdőív kitöltése azonban teljes mértékben önkéntes.

Fizetési feltételek

A megrendelés leadásakor Ön az alábbiak közül kiválaszthatja, hogy milyen módon kívánja rendezni a megrendelt termékek vételárát és a szállítás díját. A választott fizetési módtól csak a KERTÁRUHÁZ Bt. előzetes hozzájárulásával térhet el. Amennyiben a megrendelt termék vételárát nem tudja megfizetni, akkor a megrendelés automatikusan törlődik a rendszerből.

Utánvét: A megrendelt termék(ek) árát, illetve a szállítási és esetlegesen felmerülő egyéb költségeket a csomag átvételekor számla ellenében a kézbesítőnek fizeti meg készpénzben. Értékhatár: bruttó 1.000.000 Ft.

Bankszámlára történő előreutalással: A megrendelésének visszaigazolásakor megadjuk azon bankszámla számunkat, amelyre a számla értéket átutalhatja. Kérjük, hogy az utalás során a közlemény rovatban minden esetben tüntesse fel a visszaigazolásban megjelölt rendelési számot. Ebben az esetben az általunk vállalt szállítási határidő a számla ellenértékének bankszámlánkra történő beérkezésének másnapjától számítható.

Bankkártyával történő online fizetés: A rendelés leadásával egyidejűleg internetes áruházunkban akár bankkártyájával is kifizetheti a Kosár tartalmát és a szállítási költséget: elektronikus úton, a megrendelés nyugtázásakor. Az elfogadható bankkártya típusok: MasterCard, Visa, Visa Electron, Maestro, Webkártya. A fizetéshez ki kell választani a kártya típusát és meg kell adni a kártyán szereplő adatokat: bankkártyát kibocsátó bank neve, kártyán szereplő név, kártya száma, lejárat dátuma, ellenőrző kód.
Garantáljuk, hogy bankkártyája kizárólag azt követően kerül megterhelésre, hogy fizetési szándékát az online felületen kifejezetten megerősítette. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy az Ön által esetlegesen tévesen megadott adatokért, és az azokból adódó károkért semmilyen formában nem vállalunk felelősséget, sem a hibás adatokból eredő esetleges téves teljesítésért.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a raktáron nem lévő, illetve más szempontból egyedi, az Ön részére legyártott, méretre készített vagy kizárólag az Ön részére megrendelt terméket kizárólag a teljes vételár megelőlegezése esetén áll módunkban leszállítani. Amennyiben az így leszállított terméket az első kiszállítás alkalmával nem veszi át, és az attól számított 5 munkanapon belül az átvétellel kapcsolatban nem veszi fel munkatársainkkal a kapcsolatot, úgy az értékesítést meghiúsultnak tekintjük, és az előlegből a vételár 30%-ának megfelelő összeget, de legalább 5000 Ft-ot bánatpénz jogcímén levonjuk. A bánatpénz összegével és az eredménytelen kiszállítás költségeivel csökkentett előleget visszautaljuk Önnek. Ismételt házhozszállítását külön díj ellenében kérhet.

Bankkártyás online fizetési rendszer

A bankkártyával való fizetés az OTP Bank szerverén keresztül történik erős (128 bites) SSL technológiával kódolt weboldalon keresztül, így az Ön bankkártya adatai garantáltan nem kerülnek illetéktelenek tudomására az Interneten keresztül. Ha az online fizetéssel kapcsolatban kérdése, észrevétele van, hívja az ügyfélszolgálatunkat.

A szolgáltató megrendelés során keletkezett és birtokába jutott adatokat nem tárolja, azaz a kártyabirokos vagy megrendelő nevét kizárólag a kártyabirtokos által engedélyezett tranzakció végrehajtása céljából használhatja fel. A szolgáltató a tranzakció során keletkezett egyéb más adatokkal nem rendelkezik.

A saját hibájából eredően jelszavának harmadik személy által történő felhasználásból adódó károkért felelősséget nem vállalunk. A saját hibájából történt hibás, téves adatbevitelből, megrendelés elírásból származó károkért a KERTÁRUHÁZ Bt. semmilyen felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal. A hibás adatok megadása miatt keletkezett károkért a szolgáltató felelősséget nem vállal, a bejelentett reklamációkat haladéktalanul kivizsgálja és lehetőségeihez mérten kezeli. A megrendeléssel Ön kijelenti, hogy a jelen bekezdésekben körülírt esetekben a megrendelt és teljesített szolgáltatások ellenértékét vissza nem követeli. 

Jótállás, szavatosság

Az áruházunkban értékesített termékekre a gyártó által biztosított jótállást továbbítjuk Önnek, illetve ilyen hiányában az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti jótállást vállaljuk. A jótállás idejéről minden esetben a termékadatlapon kap felvilágosítást. Azon termékcsoportok listáját, amelyekre a kötelező jótállás szabályai vonatkoznak a fenti kormányrendelet melléklete tartalmazza. A rendelet szövegét teljes terjedelmében itt olvashatja.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék az Ön részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést Társaságunk, vagy megbízottunk végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás

A jótállási határidő a termék átvételének, vagy ha az üzembe helyezést Társaságunk vagy megbízottunk végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Jótállás esetén a vásárlót a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:173. § (2) bekezdése alapján a 6:159-167. §-aiban, valamint a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben meghatározott szavatossági, illetve a Ptk. 6:168-170. §-ai szerinti termékszavatossági jogok illetik meg.

Hibás termék esetén Önt a szavatosság, a termékszavatosság, illetve a kötelező jótállás alapján az alábbi jogok illetik meg:

Kellékszavatosság

- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az Társaságunknak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.

- ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállaltuk, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, az Önnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tudunk eleget tenni, úgy – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy a hibát a KERTÁRUHÁZ Bt. költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttérés költségét azonban köteles megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre magatartásunk adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, aránytalan többletköltségtől függetlenül kicseréljük a terméket feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Kérjük, hogy a termék csomagolását 3 munkanapig őrizze meg. Reklamáció esetén a terméket csomagolással és kiegészítésekkel együtt adja át Társaságunknak, illetve javítószolgálati partnerünknek.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kellékszavatossági igényeit a KERTÁRUHÁZ Bt.-vel szemben érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket (illetve a szolgáltatást) a KERTÁRUHÁZ Bt. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint - a "Kellékszavatosság" címszó alatt összefoglalt jogait vagy termékszavatossági igényeket érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával (az internetes áruházunkban vásárolt termék esetén tehát a gyártóval vagy KERTÁRUHÁZ Bt.-vel) szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül a termékszavatossági igény kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

- A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és Ön, mint fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül végezzük el, anélkül, hogy jelentős kényelmetlenséget okoznánk Önnek. Mindig törekszünk arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezzük.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt Ön a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek – ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket – nem Önt terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról Társaságunk gondoskodik.

 A jótállás nem érinti jogszabályon alapuló jogainak érvényesítését.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy hiányában, ha jótállási igényt kíván érvényesíteni, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

 Kérjük, hogy a vásárlási számlát vagy blokkot őrizze meg, mert az esetlegesen elveszített jótállási jegyet csak dátummal és bélyegzővel ellátott, a termék adatait tartalmazó számla felmutatása esetén áll módunkban pótolni.

Jótállási igényét Társaságunknál, mint forgalmazónál érvényesítheti, ugyanakkor a hatékonyabb ügyintézés érdekében kérjük, hogy a javítás iránti igényt közvetlenül a javítószolgálati partnerünknél jelentse be. Javítószolgálati partnerünk adatait a jótállási jegy tartalmazza.

A minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyv kerül felvételre, amelyből Ön másolatot kap. Kérjük ellenőrizze, hogy a termék javításra való átvételekor sor került-e a NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására.

Jótállás esetén a jótállási idő alatt a termék vásárláskori hibátlanságát a forgalmazónak kell bizonyítania.

Elállási jog

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet értelmében Ön főszabályként a megrendelt termék kézhezvételét – illetve szolgáltatás nyújtás esetén a szerződéskötést – követő tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől.

A fenti határidő nem érinti elállási jogát a szerződés megkötése és a termék átvétele közötti időszakban.

Amennyiben a vállalkozás elmulasztja az elállásra vonatkozó tájékoztatást, úgy az elállási idő 12 hónap, illetve a tájékoztatás pótlásától számított 14 nap.

Nem illeti meg az elállás az alábbi esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

A h) pontban meghatározott esetben az elállási jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.



Elállási jogát a 45/2014. Kormányrendelet 2. számú mellékletben található nyilatkozat-mintával, vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozattal teheti meg. A nyilatkozat-mintát innen letöltheti. Az elállást akkor áll módunkban elfogadni, ha az erre vonatkozó nyilatkozatát a fenti határidőben igazoltan elküldi részünkre.

Elállás esetén a termék részünkre történő visszajuttatásának közvetlen költségei Önt terhelik.

A termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért Ön felel felel. Nem felel az értékcsökkenésért, ha az elállás részleteiről szóló tájékoztatási kötelezettségünknek (45/2014. Kormányrendelet 11. § (1) bek. i) pontja) nem tettünk eleget.

 Elállás esetén Ön köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül részünkre visszaküldeni.

Ha a terméket Társaságunk fuvarozta az Ön részére és a termék jellegénél fogva az postai küldeményként nem küldhető vissza, elállás esetén azt saját költségén fuvarozzuk vissza.

Ha Ön kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Társaságunk nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

Kérjük, hogy a terméket ne portós vagy utánvéttel terhelt postai küldeményként, mert ilyet átvenni nem áll módunkban.


A visszaküldött terméket munkatársaink megvizsgálják, és amennyiben az hiánytalan és sérülésmentes, úgy haladéktalanul – de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül – az Ön által megfizetett összeget – főszabályként az Ön által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon – visszafizetjük Önnek. Amennyiben ettől eltérő fizetési módot alkalmaznánk, úgy annak esetleges többletköltségét Társaságunk viseli.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a vételárat mindaddig visszatarthatjuk, ameddig Ön a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt részünkre visszaküldte (a korábbi időpont számít).

Fenntartjuk a jogot arra, hogy a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárunkat Önnel szemben érvényesítsük.

Az elállási nyilatkozata kiterjed az esetleges járulékos szerződésre (olyan fogyasztói szerződés, amely a jelen szerződéshez kapcsolódó egyéb termék értékesítésére, vagy szolgáltatás nyújtására irányul, amelyet Társaságunk, vagy Társaságunkkal kötött megállapodás alapján harmadik személy nyújt).

Az elállási jogot is szabályozó 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet teljes szövegét itt olvashatja.

Felelősségkorlátozó nyilatkozat

Internetes áruház útján történő vásárlás önmagában feltételezi azt, hogy Ön tisztában van az internet lehetőségeivel, korlátaival, és ezeket elfogadta. Így a böngészéssel, illetve a vásárlással járó esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, önmagának kell gondoskodnia a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.

Nem vállalunk semminemű felelősséget az internetes áruházunkhoz való csatlakozás során használt technikai (hardver, szoftver) és vagy kommunikációs (internet) infrastruktúra által okozott hibákért, kellemetlenségekért, közvetlen vagy közvetett károkért függetlenül attól, hogy az a szerver vagy a kliens oldali üzemszerű vagy rendkívüli, nem üzemszerű működésből adódott.

Weboldalunkon lehetőség van más weboldalakra történő átkattintásra a linkeken keresztül. Ezekre történő átlépéskor Ön más szolgáltatók által fenntartott honlapokra kerül át, ahol a személyes adatok kezelésére Társaságunknak nincs befolyása. Nem vállalunk továbbá felelősséget a kapcsolódó oldalakon közzétett információk és adatok tekintetében.

Fenntartjuk a jogot bármilyen információ (így a jelen tájékoztató, a termékek, azok leírásának, árának, stb.) bármikor történő indokolás nélküli megváltoztatására.

Figyelemmel arra, hogy az internetes áruházunkkal kapcsolatos mindennemű információ hozzáférhető, így mindebből adódóan a mindenkori információk nem ismeretéből származó hibákért, kellemetlenségekért, közvetlen vagy közvetett károkért felelősséget nem vállalunk.

A honlapunkon megjelenő adatokat és információkat törekszünk a lehető legnagyobb gondossággal, többszöri ellenőrzés mellett összeállítani illetve közölni. Ennek ellenére nem zárható ki annak lehetősége, hogy egyes esetekben szerkesztési vagy más ok folytán téves vagy hiányos adatok kerülnek közlésre. Tekintettel arra, hogy a honlapunkon elérhető információk csak tájékoztatásul szolgálnak, az adatok, dokumentumok, információk, képek, ábrák, grafikonok, grafikák, stb. maradéktalan pontosságáért, és azért, hogy azok az Ön által szándékozott célra történő felhasználásra alkalmasak nem vállalunk felelősséget. Kérjük, hogy körültekintően járjon el, mert a nyilvánvaló hibák miatti kockázatot Ön viseli. Ha bizonytalan, kérjük inkább keresse fel Ügyfélszolgálatunkat, ahol munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.

Ennek megfelelően nem vállalunk felelősséget semmilyen, az ezek felhasználása kapcsán esetlegesen Önnél keletkező bármilyen jellegű közvetett vagy közvetlen kárért, kiadásért illetve költségért, beleértve természetesen az adatvesztéssel kapcsolatos károkat és az elmaradt hasznot is.

Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár kerül az áruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves (pl. a termék közismert, általánosan elfogadott, vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetlegesen rendszerhiba miatt megjelenő "0 Ft" vagy "1 Ft") árra, akkor nem vagyunk kötelesek a terméket a nyilvánvalóan téves áron leszállítani, hanem felajánljuk a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében hátrányos jogkövetkezmények nélkül Ön elállhat a vásárlási szándékától.

A KERTÁRUHÁZ Bt. nem felel olyan károkért, amelyek, erőhatalom, természeti csapás (vis major), vagy egyéb, a KERTÁRUHÁZ Bt. érdekkörén kívülálló ok, illetve esemény folytán következnek be, amelyekért a KERTÁRUHÁZ Bt. nem tehető felelőssé.

Személyes adatok védelme

Személyes adatainak bizalmas kezelése Társaságunknál prioritással bíró követelmény, ezért személyes adatait csak az Adatvédelmi Nyilatkozatunkban és csak a vonatkozó jogszabályi keretek között kezeljük és tesszük hozzáférhetővé az arra jogosultak részére.

Tájékoztatjuk, hogy az adatfelvételre és – kezelésre elsősorban az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók.

A törvény szövegét teljes terjedelmében itt olvashatja.

Adatkezelési elveinket a külön dokumentumba szerkesztett Adatvédelmi nyilatkozatunk tartalmazza, amelyet teljes terjedelmében internetes áruházunk Adatvédelmi nyilatkozat menüpontja alatt elolvashatja.

Az adatkezeléssel kapcsolatos tudnivalókat röviden az alábbiakban foglaljuk össze:

A megrendeléssel Ön hozzájárul ahhoz, hogy a KERTÁRUHÁZ Bt. rögzítse, tárolja és kezelje a megrendelés során, azzal összefüggésben szolgáltatott személyes adatait.

A megrendelés folyamán rögzített adatokat a megrendelés teljesítéséhez használjuk fel. Az egyes informatikai rendszerek által, az internetes áruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra.

A megrendelések teljesítéséhez szükséges alvállalkozók, teljesítési segédek részére történő adatszolgáltatást leszámítva a tudomásunkra jutott, általunk kezelt adatokat harmadik személynek nem szolgáltatjuk ki. Az áru helyes kézbesítéséhez feltétlenül szükséges adatokat átadjuk a szerződéses teljesítési segéd szállítónak, futárnak (név, kézbesítési cím, telefon). A személyes adatokat kizárólag célhoz kötötten, szükséges és arányos mértékben kezeljük és használjuk fel.


Szerződéses teljesítési segédek, szállítók: 1., Magyar Posta

Ön a tárolt adatokat előzetes egyeztetés alapján megtekintheti, azokról tájékoztatást kérhet, adatait szükség esetén helyesbítheti, vagy azokat törölheti. Az adatkezeléshez történő hozzájárulását jogában áll bármikor írásban visszavonni, módosítani továbbá kérheti a személyes adatok helyesbítését, törlését az alábbi e-mail címen: shop@kertaruhaz.hu

Minden tőlünk elvárható intézkedést megteszünk az adatok biztonságos őrzésére, de nem vállalhatunk felelősséget az adatok megrongálódásáért, megsemmisüléséért vagy illetéktelen kezekbe kerüléséért műszaki hiba, természeti csapás, terror- vagy bűncselekmény esetén. Internetes áruházunk böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból (IP cím, látogatás időtartama, stb.). Ezen adatokat az internetes áruházunk kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére.


A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. A cookie-fogadás a szolgáltatásaink egy részéhez feltétlenül szükséges.

A cookie egy olyan fájl, amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat csak a vásárlás folyamata alatt kerülhet tárolásra. A vásárlás befejezésével törlődik a felhasználó számítógépéről.

Internetes áruházunk böngészése illetve a regisztráció folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat bizalmasan kezeljük, minden esetben biztosítjuk a leiratkozás lehetőségét mind a küldött hírlevélből közvetlenül.

Bár elkötelezettek vagyunk a szolgáltatások minőségének és az adatbiztonság legmagasabb szinten tartásában, a rendszer használatából eredő esetleges károkért, adatvesztésért felelősséget nem vállalhatunk.

Kapcsolattartás, ügyfélszolgálat, panaszkezelés

Ügyfélszolgálatunk, internetes áruházunk szolgáltatásaival kapcsolatos észrevételeket, panaszokat, felhasználói megkereséseket elsősorban az e célra szolgáló shop@kertaruhaz.hu e-mail címen várjuk. Kérdéseit felteheti online felületen a "Kérdése van?" menüpont alatt. A fogyasztói panaszokat, felhasználói kérdéseket Ügyfélszolgálatunk írásban, az Ön által megadott e-mail címre, zárt ügyfélszolgálati rendszerből küldött e-mail útján, legkésőbb beérkezésüktől számított 30 napon belül válaszolja meg. Ügyfélszolgálatunk a bejelentésekről és panaszokról nyilvántartást vezet. A vizsgálat eredményeként valósnak bizonyult és a KERTÁRUHÁZ Bt. érdekkörében felmerült hiba kijavítása iránt haladéktalanul intézkedünk. Bármilyen kérdés, probléma, reklamáció esetén Ügyfélszolgálatunk telefonon munkanapokon 9-16 óra között készséggel áll rendelkezésére, illetve a nap 24 órájában fogadja e-mailjeit. Biztosítjuk, hogy a velünk telefonos ügyfélszolgálatunkon kapcsolatba lépő vásárlót a hívásért nem terheli emelt díj.

Felügyeleti szervek, jogviták rendezése

A szolgáltatásunkkal összefüggő esetleges fogyasztói panaszával az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság, elektronikus hirdetésekkel kapcsolatosan a hírközlési hatóság eljárását kezdeményezheti.

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály

cím 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
postacím 4401 Nyíregyháza, PF: 299.
telefonszám +36 (42) 500-694
telefax +36 (42) 504-398
e-mail fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu
Ügyfélszolgálat (rezsipont): hétfőtől csütörtökig 8.00 – 16.30, pénteken 8.00 – 14.00

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Hivatalának elérhetőségei:

cím (központi ügyfélfogadó iroda) 1133 Budapest, Visegrádi u. 106.
postacím 1376 Budapest, Pf. 997.
telefon +36 (1) 468-0673
fax +36 (1) 468-0680
e-mail info@nmhh.hu
honlap http://nmhh.hu

Békéltető Testület

Fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezésére, e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében a békéltető testület feladata. A békéltető testület a megyei (Nyíregyházi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. A békéltető testület eljárásra elsődlegesen az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A békéltető testület határozata, illetve ajánlása nem érinti Önnek azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse.

A békéltető testületek hatáskörébe azok az ügyek tartoznak, melyekben a fogyasztó és egy vállalkozás vitája

  • a termék minőségével, biztonságosságával (pl.: hibás teljesítés, szavatosság, jótállás),
  • a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával (pl.: hibás termék által okozott károk),
  • a szolgáltatás minőségével vagy (hibás teljesítés)
  • a szerződés megkötésével vagy teljesítésével kapcsolatos (pl.: a szolgáltató egyáltalán nem teljesít, vagy nem azt teljesíti, amit vállalt).

A békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy Ön, mint fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a KERTÁRUHÁZ Bt.-vel, mint vállalkozással rendezni.

További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
  • annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
  • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
  • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat, amik alátámasztják saját álláspontját;
  • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
  • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
  • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
  • végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának

Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a f bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

A békéltető testület eljárásának kezdeményezése ingyenes, Önnek csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a testület az Ön hátrányára dönt. Ebben az esetben Önt terhelik az eljárási költségek.

Az eljárás költségének tekintendő mindaz a költség, ami a felek oldalán a békéltető testület eljárása igénybevételével összefüggésben - a célszerű és jóhiszemű eljárás követelményére figyelemmel - igazoltan felmerült (előzetes tudakozódás, egyeztetés és levelezés költsége, a felek személyes megjelenésével összefüggő útiköltség és keresetkiesés stb.). A jogi képviselettel összefüggésben felmerülő költség nem tekinthető az eljárás költségének

Panaszkezelés békéltető testülettel való együttműködés:

A fogyasztó lakhelye szerinti illetékes hatóság jár el: ami lehet a jegyző vagy az alábbi linken található helyi testület: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Online vitarendezési platform

Ha panasszal kíván élni online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, ezen a honlapon kezdeményezheti a panasz bíróságon kívüli rendezését. A portál csak akkor használható, ha Ön az EU-ban, Norvégiában, Izlandon, vagy Liechtensteinben él. (524/2013/EU rendelet 14. cikk)

Vállalkozásunk székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetőségei:

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Székhely 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Ügyintézés helyszíne 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma +36 (42) 311-544, +36 (42) 420-180
Fax száma +36 (42) 311-750
Név Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím bekelteto@szabkam.hu
Honlap cím www.bekeltetes.hu
A békéltető testület eljárásának részleteiről az alábbi honlapon tájékozódhat: http://www.magyarefk.hu/hu/jogvitak-rendezese/alternativ-vitarendezes-bekeltetes/altalanos-bekelteto-testuleti-eljaras.html

Irányadó jog

A megrendelésének visszaigazolásával létrejött, valamint a Társaságunk által üzemeltetett internetes áruház szolgáltatásaival, használatával kapcsolatos jogviszonyokra a magyar jog irányadó.

A jelen általános internetes szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben elsősorban a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló kormányrendelet,és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók. Ezen jogszabályok teljes szövegét itt érheti el.

A felek esetleges jogvita esetén, értékhatártól függően kikötik a KERTÁRUHÁZ Bt. mindenkori székhelye szerinti járásbíróság, illetve törvényszék kizárólagos illetékességét.

Szerzői jogi rendelkezések:

Az www.kertaruhaz.hu internetes áruház a KERTÁRUHÁZ Bt. szellemi terméke, egyben licencének tulajdonosa.

Az www.kertaruhaz.hu oldalon lévő valamennyi tartalom jog által védett! A tartalom, mint adatbázison fennálló szerzői jog kizárólag a KERTÁRUHÁZ Bt. előzetes írásbeli hozzájárulása alapján használható fel!

Elérhetőségeink:
E-mail: shop@kertaruhaz.hu